Τετάρτη 28 Απριλίου 2010

Μονοδρομήσεις: Τελικά ποιος τις αποφασίζει?

Με αφορμή σχετική διαμαρτυρία ενός κατοίκου της Ηλιούπολη στο blog Τρωκτικό, θα ήθελα και εγώ με την σειρά μου να προκαλέσω ένα προβληματισμό σχετικά με τις μονοδρομήσεις και κυκλοφοριακές παρεμβάσεις (sic) σε δήμους της Αθήνας.

Από ότι φαίνεται, οι παρεμβάσεις αυτές έχουν μοναδικό σκοπό την ικανοποίηση των πελατών του κάθε Δημάρχου που, όλως τυχαίως, συμβαίνει να κατοικούν σε συγκεκριμένους δρόμους.

Προσωπικά έχω αντιληφθεί τα τελευταία χρόνια μια έκρηξη αυτού του φαινομένου το οποίο πιθανολογώ ότι ξεκίνησε με την εκχώρηση σχετικών αρμοδιοτήτων στους Δήμους. Αυτό βέβαια είχε σαν ΑΜΕΣΟ αποτέλεσμα την εκμετάλευση αυτού του προνομίου από τους εκάστοτε προύχοντες με στόχο την ψηφοθηρία.

Ετυχε να είμαι ΑΥΤΟΠΤΗΣ μάρτυρας σε στιχομυθία δημαρχιακού συμβούλου της Ηλιούπολης ο οποίος διατηρεί και μαγαζί σιδηρικών ο οποίος είπε ΑΥΤΟΛΕΞΕΙ σε πελάτη του καταστήματός του αλλά και ψηφοφόρο του : "Μην ανησυχείς, τακτοποιήθηκε το θέμα σου, ΚΑΝΕΙΣ πλέον δεν θα περνάει μπροστά από το σπίτι σου" εννοώντας προφανώς ότι φρόντισε για μονοδρόμηση.

Βλέπετε ορισμένοι συμπολίτες μας έχουν την απαίτηση να απολαμβάνουν ΟΛΑ τα προνόμια μίας μεγαλούπολης σαν την Αθήνα αλλά χωρίς να πληρώσουν το αντίστοιχο ΚΟΣΤΟΣ σε καυσαέριο, φασαρία, κίνηση κ.λπ.

Και έχουν την απαίτηση να μην περνάει ΚΑΝΕΝΑ αυτοκίνητο μπροστά από το δικό τους σπίτι αλλά το δικό τους αυτοκίνητο να κυκλοφορεί ΠΑΝΤΟΥ.

Και εννοείται ότι οι απανταχού Δημαρχαίοι, προβάλλοντας και χαζοπεριβαντολογικά επιχειρήματα ("να μην περνάνε αυτοκίνητα από την πόλη μας", λες και είναι τσιφλίκι τους)προστρέχουν να συλλέξουν φηφουλάκους.

Και βέβαια πατρονάρονται και από ορισμένους ΡΟΖ τύπους που ονειρεύονται μια Αθήνα γεμάτη ποδήλατα (το μεγαλύτερο ανέκδοτο για μια πόλη με τις υψομετρικές διαφορές της Αθήνας) και άλλα φαιδρά...

Στους συμπολίτες μας λοιπόν αυτούς καθώς και ροζ αιθέροβάμονες, προτείνω να μετακομίσουν στα Πεντεόρια Φωκίδος, τόπο καταγωγής της συζύγου μου. Είναι ένα ορεινό χωριουδάκι με ελάχιστους κατοίκους, ΚΑΘΟΛΟΥ κίνηση, ΕΛΑΧΙΣΤΑ αυτοκίνητα και ΠΟΛΥ ησυχία. Και μπορούν να κάνουν και ποδήλατο χωρίς να ενοχλούν ή να ενοχλούνται από κανένα....

Οσο όμως μένουν στην Αθήνα ή σε άλλες μεγαλουπόλεις, απολαμβάνοντας όσα αυτή προσφέρει μουρμουρίζοντας και από πάνω, νομίζω ότι πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι πρέπει να πληρώσουν (όπως όλοι μας) το σχετικό κόστος...

Και κάποιοι αιθεροβάμονες ας το πάρουν απόφαση: ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΕΙΝΑΙ (καλώς ή κακώς) ΑΝΑΠΟΣΠΑΣΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ του σύγχρονου πολιτισμού. Και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει, όσο και να (νομίζουν ότι) το παλεύουν....

Και εσείς ρε γειτόνοι που τα κάνετε πλακάκια με τον δήμαρχο, απλά τα αυτοκίνητα που δεν περνάνε από τον δικό σας δρόμο πια, περνάνε από τον δρόμο του φουκαριάρη του διπλανού που τυγχάνει να μην έχει τις δικές προσβάσεις στον Δήμο (όχι ότι σας νοιάζει βέβαια, αλλά λέμε....).

(Σημ: Δεν είμαι φανατικός του αυτοκινήτου. Προσωπικά το αντιμετωπίζω σαν αυτό που είναι στην πραγματικότητα: Ενα ΕΡΓΑΛΕΙΟ ελεύθερης και ανεξάρτητης ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ)

Δράττομαι της αφορμής να σχολιάσω λίγο και την λειτουργία των Δήμων σε όλη την χώρα. Κατά την δική μου ταπεινή άποψημ είναι η ΑΠΟΛΥΤΗ πηγή ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ κάθε τύπου. Οικονομικής, πολιτικής, περιβαντολογικής και ότι άλλο βάλει ο νούς.

Οι κεντρικοί πολιτικοί είναι πραγματικά ΑΓΙΟΙ μπροστά στους τοπικούς (δημοτικούς) συναδέλφους τους. Βλέπετε με τους κεντρικούς πολιτικούς ασχολούνται μέρα-νύχτα τα media και πάλι κατορθώνουν να κάνουν ότι κάνουν.

Οι Δημοτικοί συνάδελφοί τους όμως, που συνήθως ζούν στην σκιά των media, πραγματικά οργιάζουν. Και αυτό γιατί για ξεπεράσει ένα "δημοτικό" σκάνδαλο τα τοπικά όρια και να φτάσει στα media πρέπει να είναι πραγματικά μεγάλο.

Αυτό δίνει, όπως είναι προφανές, στους τοπικούς προύχοντες το περιθώριο πολλών "μικροπαρεμβάσεων" οι οποίες βέβαια δεν γίνονται ποτέ αντιληπτές καθώς οι όποιες φωνές συνήθως περιορίζονται στα δημοτικά συμβούλια με τα οποία δεν ασχολείται κανείς. Αντε κανένα blog ή καμμία τοπική εφημερίδα της αντίθετης παράταξης....

Κλείνοντας παραθέτω και εγώ με την σειρά μου κυκλοφοριακές "παρεμβάσεις" (άστοχες κατά την ταπεινή προσωπική μου άποψη) στην περιοχή της Ηλιούπολης. Με κόκκινο οι πορείες οχημάτων που επιτρέπονται μετά την μονοδρόμηση και με πράσινο οι διαδρομές που αναγκάζονται να ακολουθήσουν οι οδηγοί.

1) Η συγκεκριμένη παρέμβαση που αναφέρει στην διαμαρτυρία του ο αναγνώστης του Τρωκτικού είχε σαν στόχο την διακοπή της πρόσβασης στην περιφερειακή "Αλίμου-Κατεχάκη" μέσω του συγκεκριμένου δρόμου.
Αποτέλεσμα: Τεράστιος κύκλος, σπατάλη χρόνου, επιπλέον μποτιλιάρισμα στους ήδη μποτιλιαρισμένους κεντρικούς δρόμους της Ηλιούπολης.
Κέρδος: η ησυχία (και οι ψήφοι) των περιοίκων.




2) Μονοδρόμηση της οδού Τζαβέλα.
Αποτέλεσμα: Διακοπή πρόσβασης τμήματος της Ηλιούπολης από την Λ. Βουλιαγμένης (ύψος Αγ. Δημητρίου), επιβάρυνση της ήδη επιβαρυμένης οδού Αγ. Κωσταντίνου (Ηλιούπολη Είσοδος Α), κύκλος και καθυστέρηση, επιβάρυνση άλλων περιφερειακών οδών (οδός Εργατών Τύπου, είπαμε, οι λιγότερο τυχεροί).
Κέρδος: η ησυχία (και οι ψήφοι) των περιοίκων, αύξηση αξίας διαμερισμάτων καθώς υπάρχει και σχετικό πάρκο οπότε μπορούν να πουληθούν σαν "εξοχή" χωρίς κίνηση)



3) Μονοδρόμηση (πριν 1-2 χρόνια) της οδού Φιλαδελφείας (σύνορα Ηλιούπολης-Υμηττού) για μόλις 50 μέτρα.
Αποτέλεσμα: ΚΑΘΕΤΗ αυξηση του μποτιλιαρίσματος στην στην Λεωφόρο Αναγεννήσεως και Ηλιουπόλεως μέσω των οποίων γίνεται η πρόσβαση της Ηλιούπολης από την Λ. Βουλιαγμένης (ύψος Πλ. Καλογήρων/Μετρό Δάφνης). Επιμήκυνση του χρόνου των δρομολογίων των λεωφορείων206,237 και συναφών κατά τουλάχιστον 15 λεπτά σε ώρες αιχμής. Υπερεπιβάρυνση περιφερειακών οδών (π.χ. οδοί Περιστάσεως, Κιμοθόης), οι οποίες έχουν ήδη επιβαρυνθεί με παρκαρισμένα αυτοκίνητα λόγω Μετρό, καθώς ο οδηγός ΠΑΝΤΑ θα ψάξει και θα βρεί την διαδρομή-"κοπάνα".
Κέρδος: Οι κάτοικοι που μένουν στα 50 αυτά μέτρα πέτυχαν ώστε να μην περνάει ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ κανείς από μπροστά τους καθώς η αντίθετη κίνηση των οχημάτων που επιβλήθηκε ΔΕΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΚΑΝΕΝΑΝ.
Και το πραγματικά μεγαλοφυές: Ο δρόμος είναι στην αρμοδιότητα του Δήμου Υμηττού. Καθώς όμως επηρέασε (προς το χειρότερο) μόνο την ζωή των κατοίκων της Ηλιούπολης (που δεν ψηφίζουν στον Υμηττό) ο Δήμαρχος Υμηττού ΜΟΝΟ ΚΕΡΔΙΣΕ από την συγκεκριμένη ενέργεια καθώς δεν υπήρξαν δυσαρεστημένοι δημότες ΤΟΥ!!!!


2 σχόλια:

  1. Έχω να πω ότι οι μικροί δρόμοι στους δήμους έχουν τον ρόλο εξυπηρέτησης των κατοίκων, όχι των διερχομένων. Δεν είναι δρόμοι διαμπερούς κυκλοφορίας ή δρόμοι για να αποφεύγουμε την κίνηση. Αυτό τον ρόλο τον έχουν οι κεντρικοί δρόμοι. Υπό αυτή την άποψη καλώς οι δήμοι φροντίζουν τους δημότες τους. Από την άλλη, δεν πρέπει η κίνηση στους κεντρικούς δρόμους να παρεμποδίζεται κατ' οποιονδήποτε τρόπο, ούτε για ΙΧ, ούτε φυσικά για λεωφορεία.

    Αντίστοιχη είναι η θέση μου για την στάθμευση. Οι δρόμοι γύρω από το μετρό πρέπει να διέπονται από το καθεστώς της ελεγχόμενης στάθμευσης για τους κατοίκους. Οι γειτονιές γύρω από το μετρό πρέπει να προστατευτούν από την αναστάτωση που προκαλούν όσοι ψάχνουν να παρκάρουν. Οι δήμοι να φροντίσουν να τροφοδοτούν το μετρό με τακτικά δρομολόγια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω.
    1) Οι δρόμοι ανηκουν σε όλους και δεν είναι ιδιοκτησία των Δήμων ή των δημοτών τους. Αρα ο οποιοσδήποτε κάτοικος της Ελλάδας (αλλά και του πλανήτη ολόκληρου εφόσον βρίσκεται νόμιμα στην Ελλάδα) μπορεί να τους χρησιμοποιήσει για να πάει όπου θέλει και να αποφύγει ότι θέλει. Από πότε στους δρόμους της Ηλιούπολης επιτρέπεται να κυκλοφορούν μόνο Ηλιουπολίτες? Και απο πότε εγώ, σαν Ηλιουπολίτης, δεν μπορώ να κινηθώ σε οποιοδήποτε δρόμο π.χ. της Δάφνης ή του Παπάγου επιθυμήσω?
    2) Ενοείται ότι είναι η κίνηση είναι πολύ ενοχλητική για αυτόν που την υφίσταται μπροστά από το σπίτι του. Είναι όμως το τίμημα του να ζείς και να απολαμβάνεις αυτά που σου προσφέρει η ζωή σε μία μεγαλούπολη. Αν δεν μπορείς να το ανεχτείς, απλά μετακομίζεις στο χωρίο που όλα είνα ήσυχα. Θα μου πείς κάποιοι την υφίστανται και κάποιοι (πιο τυχεροί) όχι. Μήπως όμως το ίδιο δεν ισχύει και για τις χωματερές π.χ. ? Κάποιοι άτυχοι (Φυλή, Γραμματικό, Κερατέα) θα τις υποστούν, αλλιώς μια μεγαλούπολη δεν μπορεί να λειτουργήσει.
    3) Η ανάρτηση ήθελε να επισημάνει ότι το δικαίωμα που εκχωρήθηκε στους δήμους χρησιμοποιείται από τους εκάστοτε για ψηφοθηρικούς λόγους και για εξυπηρετήσεις γνωστών και όχι για την αποφυγή διαμπερούς κίνησης Κλασιμό παράδειγμα η περίπτωση (1) της ανάρτησης που στον δρόμο που μονοδρομήθηκε έμενε, όπως έμαθα προσφάτως, όλως τυχαίως ένας Αντιδήμαρχος ο οποίος φρόντισε για την ησυχία του. Και η "διαμπερής κίνηση"? Μειώθηκε? Όχι, απλά μεταφέρθηκε στους άτυχους διπλανούς....
    Υ.Γ. Ευτυχώς, πάλι όπως έμαθα πρόσφατα, τέτοιου τύπου αλητείες είναι μαχητές. Το πήρε χαμπάρι ο κόσμος, ξεσηκώθηκε και ελπίζω σύντομα θα αποκατασταθούν τα πράγματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή